lunes, 8 de diciembre de 2008

4. Valoració de recursos per la interculturalitat

L'elaboració i anàlisi de materials didàctics a partir de la segona i la tercera activitat d'avaluació continuada ens ha permès situar-nos en la perspectiva professional d'un psicopedagog que treballa en l'àmbit de la diversitat cultural.
Tant saber analitzar com saber elaborar materials didàctics en línia esdevenen eines indispensables per un psicopedagog o qualsevol altre professional de l'educació que treballa en la societat de la informació i el coneixement. Les TIC permeten un treball constructiu que pot complementar o de vegades fins i tot substituir altres metodologies més tradicionals basades en la memorització i reproducció.

El treball dels continguts propis de l'assignatura des de l'enfoc proposat en aquestes dues activitats ens ha permès situar-nos en contextos reals i significatius que exigeixen l'anàlisi de múltiples variables: característiques dels destinataris, potencial del material utilitzat, tipus de continguts a treballar, objectius que es volen assolir....

Des d'aquesta perspectiva la segona i la tercera activitat d'avaluació continuada es presenten com a activitats complementàries. Quan elaborem un material didàctic ens guiem per uns criteris vinculats als objectius que volem aconseguir, als continguts que volem treballar, als destinataris als que ens adrecem... de la mateixa manera quan analitzem un material ens fixem en aquests criteris per tal de realitzar una catalogació.

En resum penso que tant l'elaboració de la webquest com l'anàlisi del material didàctic en línia permeten el treball dels diferents continguts sobre interculturalitat a partir d'una metodologia activa i constructiva que aconsegueix la màxima implicació de cada un de nosaltres.

Etiquetas:

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio