sábado, 22 de noviembre de 2008

Seguiment i evolució personal en la creació de la webquest

La creació d'una webquest ha esdevingut una proposta pràctica que ens ha permès concretar en l'elaboració d'un material didàctic els coneixements que hem anat construint a partir dels materials proposats i de les aportacions fetes al debat per tots els companys.
En la realització de la primera prova d'avaluació continuada vam tenir l'oportunitat de veure i analitzar el vídeo d'en Xavier Salas sobre el Hijab. Durant el desenvolupament del debat un dels temes més recurrents va ser recriminar l'actuació de la mestra en que reclamava a la Fàtima que es treies el mocador mentre dins l'aula hi havia una enorme diversitat d'alumnes que lluien els seus símbols identitaris.
La webquest "Identitats a l'institut" preten ser una proposta per treballar la diversitat inter i intracultural. Volem que l'alumne prengui consciència de que les cultures no són homogènies tot i que tendeixen a difuminar les diferències internes quan es comparen amb cultures diferents.
Les principals dificultats que han marcat el desenvolupament d'aquesta activitat es relacionan amb cada un dels apartats de que consta una web quest.
La primera dificultat va venir marcada per la selecció del tòpic principal sobre el que giraria l'acitivitat. Vam realitzar una pluja d'idees on el fenòmen de les tribus urbanes ens va suggerir el tema de les identitats com el tema sobre el que construir la nostra webquest. Conèixer el tòpic ens va ajudar a enfocar la introducció i la tasca. Després de múltiples propostes vam decidir que la tasca periodística i els rols de redactor, fotògraf i periodista eren molt adients pel públic al que ens adreçavem.
El procés va ser el moment més laboriós. En aquest punt s'havia d'explicar de manera concreta als alumnes que havien de fer, com i quan. La selecció dels recursos va estar marcada en tot moment pels objectius de la tasca i tenint present al públic al que s'adreçava.
En el desenvolupament de l'avaluació el primer repte es va situar en trobar criteris clars i ben definits que poguéssin orientar des d'un primer moment la tasca que els alumnes havien de desenvolupar.
El repte que vam trobar en l'elaboració de les conclusions es va vincular a la creació d'un espai on els alumnes i el professorat poguéssin reflexionar sobre la tasca en la que treballaríen.
La guia didàctica va suposar crear en un espai força petit les orientacions més importants entorn als objectius que persegueix la Webquest, el tipus d'alumnes a qui es dirigeix, el tipus de tasca que es presenta, la temporització....
Pel que fa a la valoració del treball en grup penso que ha estat molt positiu. Hem pogut generar una gran quanitat d'idees que entre els dos hem anat perfilant per donar la forma final a la webquest. El treball en equip també ha estat molt positiu en la resolució de dubtes tant a nivell didàctic com a nivell tecnològic.

Etiquetas:

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio